Hvis man er blandt de bedste tennisspillere i verden, er der mange millioner af kroner at hente. Det gør sig gældende på både herre- og kvindesiden af sporten.
En spiller, der kan skrive under på dette, er Emma Raducanu. Hun blev med ét kendt i hele verden, da hun som kvalifikationsspiller vandt US Open.
Det medførte, at der pludselig var stor interesse omkring hende. Ikke mindst fra eksperter og andre spillere, der spåede hende en stor fremtid. Men også fra store brands, der stod klar til at samarbejde med hende.
I dag kan hun bryste sig af at have meget lukrative aftaler med brands som Nike, Wilson, Dior, Porsche og flere andre. Fælles for alle disse brands er, at de betaler i dyre domme for at blive kædet sammen med Raducanu.
Af denne grund har 2023 også været et ganske indbringende år for den britiske tennisspiller. Ganske vist har hun kun spillet 10 kampe i år, eftersom hun har været ude det meste af sæsonen, efter at være blevet opereret i begge sine håndled og den ene ankel.
Ifølge Tennis365 formåede hun alligevel at tjene 16,2 millioner dollars i år, hvilket svarer til over 110 millioner kroner. Hvad der er værd at nævne er, at kun 1,6 millioner kroner stammer fra præmiepenge, mens resten er sponsorpenge.
Raducanu har meldt ud, at hun endelig vender tilbage ved WTA 250-turneringen i Auckland, New Zealand, da hun har fået et wildcard. Hendes ranglisteplacering giver hende nemlig ikke adgang, da hun er faldet helt ned som nummer 296.